Directions: First repeat after your tutor and then practice each role.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、それぞれの役を練習してみましょう。
Directions: First repeat after your tutor and then read aloud by yourself.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。
Directions: First repeat after your tutor and then read aloud again by yourself.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。
Activity 1: Think of a suggestion for the following situations.
練習1: 次の状況での提案を考えてみましょう。
1. it is really hot in the room
(部屋がとても暑い)
2. your tutor missed the last train home
(先生が最終電車に乗り遅れた)
3. your tutor forgot to buy a present for his / her friend’s birthday
(先生が友達の誕生日プレゼントを買い忘れた)
4. your tutor lost his / her cell phone
(先生が携帯電話をなくした)
5. your tutor wants to travel to another country but is afraid of airplanes (先生は海外旅行をしたいが飛行機が怖い)
Activity 2: Suggest plans for the next holiday using “Why don’t we ~ ?” and “How about ~ ?”.
練習2: 次の休みの計画を “Why don’t we ~ ? / How about ~ ?” を用いて提案してみましょう。