English Conversation Lessons for 3rd graders
Lesson 11 初対面の友達と友達の紹介

1
TODAY'S TIPS FOR PRONUNCIATION
今日の発音のコツ

Assimilation① 同化①

Instructions: Repeat after your tutor.
課題: 先生の後について繰り返しましょう。

名詞を複数形にする場合は前の単語の発声の仕方(無声、有声)に影響を受けます。
bag → bags /bˈægz/
back → backs /bˈæks/

2
TODAY’S DIALOGUE
今日のダイアログ

Tina and Shunsuke are about to meet up for the first time. They are talking on the phone before that.
ティナと俊介は初めて会います。会う前に電話で話しています。

Tina
Can I find you easily?
Shunsuke
Yes, you should be able to.
I’ll be the boy wearing the red t-shirt.
Tina
OK. I’ll look for the boy in the red T-shirt.
I’m looking forward to seeing you!
Shunsuke
Me, too.
HINTS
I’ll be the boy wearing the red T-shirt.
僕は赤いTシャツを着ている男の子です。
I’m looking forward to seeing you!
あなたに会うのを楽しみにしています!

Instructions: First repeat after the tutor and then practice each role.
課題: 先生の後について繰り返した後、それぞれの役を練習してみましょう。

3
VOCABULARY AND EXPRESSIONS
語いと表現

Instructions: First repeat after your tutor and then read aloud again by yourself.
課題: 先生の後について繰り返した後、今度はひとりで発音してみましょう。

現在分詞(名詞を修飾する役割)

4
PRACTICE
練習

Instructions: Introduce your teacher and your classmates in the classroom to your tutor.
課題: 教室にいる先生と友達を紹介しましょう。

You
I will introduce my teacher and classmates to you.
①先生を紹介しましょう。
(Mr. / Ms.) (          ) is the teacher (★          ) over there.

★sitting, standing, talking to a student

②隣に座っている友達を紹介しましょう。
(友達の名前) is the friend sitting next to me.
③後ろに座っている友達を紹介しましょう。
(友達の名前) is the friend sitting behind me.
④前に座っている友達を紹介しましょう。
(友達の名前) is the friend sitting in front of me.

5
SELF EVALUATION
振り返り

① 名詞を修飾する現在分詞の使い方を理解できる
Good
Average
Poor
② 名詞を修飾する現在分詞を使って先生や友達を紹介できる
Good
Average
Poor
今日の授業の感想