English Conversation Lessons for 2nd graders
Lesson 11 家にあるもの

1
TODAY’S PHONICS
今日のフォニックス

二重母音 /au/

/əbάʊt/ /hάʊs/

Instructions: Repeat after your tutor.
課題: 先生の後について繰り返しましょう。

about
house

2
TODAY’S DIALOGUE
今日のダイアログ

Kenta
Do you like your room?
Tae
Yes, very much. There is a TV in my room.
There is a sofa in front of the TV.
I can watch TV while I’m sitting on the sofa.
Kenta
Wow, it seems very relaxing!
HINTS
There is a TV in my room.
私の部屋にはテレビがあります。
There is a sofa in front of the TV.
テレビの前にはソファがあります。
while
~しながら
I can watch TV while I’m sitting on the sofa.
ソファに座りながらテレビを見ることができます。
it seems very relaxing!
リラックスできそうですね。

Instructions: First repeat after the tutor and then practice each role.
課題: 先生の後について繰り返した後、それぞれの役を練習してみましょう。

3
VOCABULARY AND EXPRESSIONS
語いと表現

Instructions: First repeat after your tutor and then read aloud again by yourself.
課題: 先生の後について繰り返した後、今度はひとりで発音してみましょう。

Expressions to describe things in rooms
There is a bookshelf in my room.
私の部屋に本棚があります。
There are many books in the bookshelf.
その本棚には多くの本があります。
Tips

最初に紹介する時は a が使われていますが、2回目は the になっています。

Things in a house
living room(リビングルーム), dining room(ダイニングルーム), kitchen(台所), bedroom(ベッドルーム), door(ドア), window(窓), bed(ベッド), desk(机), chair(椅子), table(テーブル), refrigerator(冷蔵庫)

4
PRACTICE
練習

Instructions: Draw a picture of your room. Show it to your tutor and describe what is in the room.
課題: あなたの部屋の絵を描きましょう。それをチューターに見せ、何が部屋にあるか言いましょう。

My Room
Role A
What is in your room?
Role B
There is a(an) (                    ) in my room.
There are (          ) (e)s in my room.

5
SELF EVALUATION
振り返り

① 家の中に部屋の名前を言うことができる
Good
Average
Poor
② 家の中にある物の名前を言うことができる
Good
Average
Poor
③ There is (are) ~ を使って自分の部屋のあるものを言うことができる
Good
Average
Poor
今日の授業の感想