English Conversation Lessons for 2nd graders
Lesson 3 家族やチューターの過去のこと

1
TODAY’S PHONICS
今日のフォニックス

a + サイレントe

/keɪk/ /beɪk/

Instructions: Repeat after your tutor.
課題: 先生の後について繰り返しましょう。

cake
bake

* game a + 子音 + e で終わる単語の中ではのaは [ei] と発音されます
最後の e の音は発音されないので、サイレント(静かな)e と呼ばれます。

2
TODAY’S DIALOGUE
今日のダイアログ

Teru
[showing a photo] This is my mother and this is my father.
He was a rugby player when he was a university student.
Tom
Was your mother a cheerleader?
Teru
Yes, she was. They were classmates, too.
HINTS
He was a rugby player.
彼はラグビー選手でした。
~when he was a university student.
彼が大学生の時。
Yes, she was.
はい、そうです。
They were classmates.
彼はクラスメートでした。

Instructions: First repeat after the tutor and then practice each role.
課題: 先生の後について繰り返した後、それぞれの役を練習してみましょう。

3
VOCABULARY AND EXPRESSIONS
語いと表現

Instructions: First repeat after your tutor and then read aloud again by yourself.
課題: 先生の後について繰り返した後、今度はひとりで発音してみましょう。

Expressions to talk about your family’s past
Was your grandfather a soccer player?
おじいさんはサッカー選手でしたか?
Yes, he was.  はい
No, he wasn’t.  いいえ

He was not a soccer player.
彼はサッカー選手ではありませんでした。
He was a baseball player when he was a university student.
彼は大学の時に野球選手でした。

4
PRACTICE
練習

Instructions 1: First, answer the questions from your tutor.
課題1: 最初に、チューターからの質問に答えましょう。

Instructions 2: Ask your tutor many questions. Take notes while you listen.
課題2: チューターに多くの質問をしてみましょう。聞いている間、メモをとりましょう。

Role A
Were you a (★                    )?
Role B
Yes, I was. / No, I wasn’t.
★soccer player, baseball player, tennis player, a university student

Instructions 3: Talk about your tutor to others (your teacher, friends, parents).
課題3: チューターのことを先生、友達、両親に伝えましょう。

(Your tutor’s name) was (                    ).
(Your tutor’s name) was not (                    ).

5
SELF EVALUATION
振り返り

① was, wasn’t を使って過去のことを伝えることができる
Good
Average
Poor
② Was ~? Were you ~? で始まる質問をすることができる
Good
Average
Poor
③ Was ~? Were you ~? の質問に答えることができる
Good
Average
Poor
今日の授業の感想