Level B1 Business English
Lesson 85
Suggestions for Better Performance During A Meeting
会議中にアドバイスする

1
PHRASE OF THE DAY
今日のフレーズ

Mr. Brown, perhaps you need to speak a little louder.
ブラウンさん、もう少し大きな声で話したほうがよさそうです。

2
SITUATION
状況

Mary is talking with a trainer Mr. Brown.
メアリーはトレーナーのブラウン氏と話しています。
耳に手をあてている女性

3
DIALOGUE
ダイアログ

Directions: First repeat after your tutor and then practice each role.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、それぞれの役を練習してみましょう。

Mary
Today we’ve invited Mr. Brown to give us a training on how to use our new database.
Mr.Brown
Thank you for the introduction, Mary. Ok. So let’s look at section 3 first. You can see.
Mary
Mr. Brown, perhaps you need to speak a little louder.
Mr.Brown
Oh, excuse me. Is it alright now?
Mary
That’s perfect thank you.
Mr.Brown
Ok. So let’s continue with section 3.
メアリー:今日は新しいデータベースの使い方のトレーニングのためにブラウン氏にお越しいただきました。
ブラウン氏:メアリー、ご紹介ありがとう。それでは最初にセクション3を見てください。
メアリー:ブラウンさん、もう少し大きな声で話したほうがよろしいかと。
ブラウン氏:ああすみません。これで大丈夫ですか?
メアリー:完璧です。ありがとうございます。
ブラウン氏:それではセクション3を続けましょう。

4
VOCABULARY
語い

Directions: First repeat after your tutor and then read aloud by yourself.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。

how to ~
どのように
continue
続ける
perhaps
おそらく
section
セクション
louder
うるさく

5
LANGUAGE FOCUS
今日のポイント

Mr. Brown, perhaps you need to speak a little louder.
ブラウンさん、もう少し大きな声で話したほうがよさそうです。
Suggestions For Better Performance During A Meeting

会議中にアドバイスする

Directions: First repeat after your tutor and then read aloud again by yourself.
課題:先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。

You might want to explain with easier terms.
Can you possibly speak a little slower?
Perhaps, you can give us examples.
Can you possibly move the web camera closer?
Perhaps you need to show us an image.
Can you possibly come around and check our work?
もっとやさしい言葉で説明することができるかもしれない。
もう少しゆっくりと話していただけますか?
恐らく、例を挙げられるかと思うんですが。
WEBカメラをもう少し近づけていただけますか?
私達にイメージを見せられないだろうか?
こちらに来て私たちの作業を確認していただけませんか?

6
ACTIVITY
練習

Activity: Make suggestions to your tutor for the following situations during a meeting.
練習: 下記の会議中の状況に基づいて、先生にお願いをしてみましょう。

1. You cannot hear the speaker.
2. You cannot see the writing on the board.
3. You cannot understand the graph on the handout.
4. You want an example of what the speaker is trying to explain.