Level B1 Business English
Lesson 76
Asking A coworker To Arrange Or Perform An Action
同僚に予定を調整してもらう/頼みごとをする

1
PHRASE OF THE DAY
今日のフレーズ

Can you organize a meeting with the district managers?
エリアマネージャーと会議を設定してくれますか?

2
SITUATION
状況

Kevin is talking with his secretary Julia.
ケビンは秘書のジュリアと話しています。
話をしている男性と女性

3
DIALOGUE
ダイアログ

Directions: First repeat after your tutor and then practice each role.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、それぞれの役を練習してみましょう。

Julia
So what schedule have we got for next week?
Kevin
Meetings after meetings that is what I know. Can you organize a meeting with the district managers? That meeting can wait until the week after.
Julia
Sure. What time and date do you prefer to have the meeting?
Kevin
On the 23rd, say around 11am?
Julia
Certainly.
Kevin
Thanks for organizing it.
ジュリア:来週の予定は何が入ってますか?
ケビン:会議に次ぐ会議だね、エリアマネージャーの会議を設定してくれる?再来週でいいよ。
ジュリア:承知いたしました。何日の何時がよろしいでしょうか?
ケビン:23日、そうだな11時ぐらいは?
ジュリア:承知いたしました。
ケビン:手配ありがとう。

4
VOCABULARY
語い

Directions: First repeat after your tutor and then read aloud by yourself.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。

schedule
スケジュール
organize
~を計画して催す
district
地方の
prefer
~を好む
certainly
かしこまりました
until
~まで

5
LANGUAGE FOCUS
今日のポイント

Can you organize a meeting with the district managers?
エリアマネージャーと会議を設定してくれますか?
Asking A Coworker To Arrange Or Perform An Action

同僚に予定を調整してもらう/行動を依頼する

Directions: First repeat after your tutor and then read aloud again by yourself.
課題:先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。

Can you please photocopy this graph?
Can you make a reservation at the Pearly GatesHotel for 6pm tonight?
Can you please organize a work shop for the new starters?
Would you please arrange a farewell party for Mr.Smith?
Can you help me carry our new computers to another meeting room?
Could you please make sure to keep this to yourself?
このグラフをコピーしてくれますか?
今晩6時にパーリーゲイツホテルを予約してくれますか?
新人のためにワークショップを主催してくれますか?
スミスさんのためにお別れ会をアレンジしてくれますか?
違う会議室まで新しいコンピューターを運ぶのを手伝ってくれますか?
あなた自身で確実に持っておいてもらえますか?

6
ACTIVITY
練習

Activity: Role play the following situations with your tutor.
練習: 下記の状況に基づいて、先生とロールプレイをしましょう。

1. You have a report due in the morning and you cannot get the printer to work.
2. You need to set up the conference room for a meeting.
3. You need to organize a farewell party for another coworker.
4. You double booked yourself and you need your coworker to take one of your customers to the job site.
5. You have come down with a cold and you need your coworker to give your presentation.