Level B1 Business English
Lesson 27
Hesitating / Thinking Sounds
会話をつなぐ便利な表現

1
PHRASE OF THE DAY
今日のフレーズ

Uh, give me a second, could it have been Sara?
えぇと、ちょっと待って。それはサラじゃないかな?

2
SITUATION
状況

Maki and Jason are talking about a phone call.
真希とジェイソンはジェイソン宛の電話について話しています。
男性が悩んでいる写真

3
DIALOGUE
ダイアログ

Directions: First repeat after your tutor and then practice each role.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、それぞれの役を練習してみましょう。

Maki
Hi, Jason.
Jason
Hi, Maki. Is everything alright?
Maki
Yeah, I suppose. Oh, there was a call while you were out…let’s see…where did I put the memo…? Oh, here it is.
Jason
So, who called me then?
Maki
Umm, Sally from…uh, the publisher called and, hmm…she wanted you to call her back as soon as possible.
Jason
Sally? Uh, give me a second, could it have been Sara? I’m supposed to meet her at 1:00 tomorrow.
Maki
Oh, really? Well, I must have misheard her name. Though I’m sure she said she was from Fast Print.
Jason
Okay. No problem. That should be her. I’ll just give her a call. Thanks anyway.
真希  :あらジェイソン。
ジェイソン:やぁ真希。変わりごとはないかい?
真希  :ええ、そうね。あ、そういえばあなたが出かけている間に電話があったわ。えぇと…私メモをどこに置いたかしら…あ、あったわ。
ジェイソン:それで、誰から?
真希  :出版社のサリーっていう人からで、うーんと、戻り次第電話が欲しいって言ってたわ。
ジェイソン:サリー?えぇと、ちょっと待って、それってサラじゃないかな?明日1時に会うことになってるんだよ。
真希  :あら、本当に?えぇっと、私名前を聞き間違えたのね。でもファーストプリントの人だって言ってたのは確かだわ。
ジェイソン:了解。大丈夫。彼女だな。電話かけるよ。ありがとう。

4
VOCABULARY
語い

Directions: First repeat after your tutor and then read aloud by yourself.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。

publisher
出版社
misheard
聞き間違える
sec (second)
ちょっとの間

5
LANGUAGE FOCUS
今日のポイント

Uh, give me a second, could it have been Sara?
えぇと、ちょっと待って。それはサラじゃないかな?
Hesitating / Thinking sounds

会話をつなぐ便利な表現

Directions: First repeat after your tutor and then read aloud again by yourself.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。

Hmm…I suppose we have to move through the agenda.
Well, how much longer will it take?
Umm, I’m not sure.
Where’s he from? Uh, let me think for a minute… He must be from Colorado.
Let’s see / Let me see…when do I want to take a vacation?
うーん。議事を進めなくてはいけないですね。
えぇと、あとどれくらいかかりますか。
うーん。よく分からないですね。
彼どこの出身だって?あぁ、ちょっと待って・・・確かコロラドだったはず。
さてと・・・。いつ休暇をとろうかな。

6
ACTIVITY
練習

Activity1: What did you do at work/school today? Tell your tutor about your day. Use thinking sounds when necessary.
練習1: 今日職場で・学校で何をしましたか?あなたの一日を先生に伝えましょう。必要な時にはThinking soundsを使いましょう。

Activity2: What did your tutor do today? Ask your tutor as many Yes/No questions as possible in three minutes and find out what he/she did. Same as Activity1, use thinking sounds!
練習2: あなたの先生は今日何をしたのでしょう?3分間で出来るだけ多くのYes/No Questionsを訊ねて、先生の一日を探ってみましょう。Activity1と同様、thinking soundsを上手に使うよう心がけましょう。

Hints
Expressing your opinion:

Using “Thinking sounds” efficiently can help you become a better communicator. Native English speakers tend to dislike long silent moments while having a conversation. To show that you’re actually thinking, using “thinking sounds” is necessary for a comfortable conversation.