Level A2 Business English
Lesson 55
Negative Questions In The Past
過去形の否定疑問文

1
PHRASE OF THE DAY
今日のフレーズ

Why didn’t you send me an email?
どうして私にEメールを送ってくれなかったのですか。

2
SITUATION
状況

Mr. Campbell is asking Mrs. Yamada why she didn’t send him an email earlier.
キャンベルさんはヤマダさんにどうしてもっと早くメールを書かなかったのか尋ねています。

3
DIALOGUE
ダイアログ

Directions: First repeat after your tutor and then practice each role.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、それぞれの役を練習してみましょう。

Mr. Campbell
Why didn’t you send me an email? I wanted to know the details earlier.
Mrs. Yamada
I am sorry. I was too busy with the project to write to you.
Mr. Campbell
Okay. I understand your situation.
キャンベル:
どうして私にEメールをくれなかったのですか?もっと早くに詳しい事情を知りたかったのです。

ヤマダ:
すみません。プロジェクトがあまりに忙しくて書く時間がなかったのです。

キャンベル:
わかりました。君の状況は理解しました。

4
VOCABULARY
語い

Directions: First repeat after your tutor and then read aloud by yourself.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。

too 形容詞 to + V(動詞)
あまりにも~でVできない
project
計画、事業、プロジェクト

5
LANGUAGE FOCUS
今日のポイント

Why didn’t you send me an email?
どうして私にEメールを送ってくれなかったのですか。
Making Past Negative Questions Using “Why”
Whyを使った過去形の否定疑問文

Directions: First repeat after your tutor and then read aloud again by yourself.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。

“Why didn’t you call the person in charge?”
– “I’m sorry. I should have called.”
“Why didn’t you attend the meeting this morning?”
– “Oh, I completely forgot about it.”
“Why didn’t you confirm it with me?”
– “Because I thought it was right.”
“Why didn’t you report to me first?”
– “Sorry. I’ll report to you first next time.”
「なぜ担当者に電話しなかったのですか?」
「すみません。電話すべきでした。」

「なぜ今朝会議に出席しなかったのですか?」
「まあ、すっかり忘れていました。」

「なぜ私にそのことを確認しなかったのですか?」
「問題ないと思ったのです。」

「なぜ私にまず報告しなかったのですか?」
「すみません、次回からあなたに最初に報告します。」

6
ACTIVITY
練習

Activity 1: Make questions using the phrases below.
練習1: 下の語句を用いて質問を作ってみましょう。

1. apologize to your client for causing the trouble
なぜクライアントにトラブルについて謝らなかったのですか?
2. confirm your schedule
なぜ事前にスケジュールを確認しなかったのですか?
3. claim expenses for your business trip
なぜ出張費を請求しなかったのですか?

Activity 2: Answer the questions made in Activity1.
練習2: 練習1で作った質問に答えてみましょう。

HINTS
apologize to (人) for (理由)
(人)に(理由)について謝る
cause
引き起こす
trouble
問題、心配、悩み
confirm
確認する
claim
請求する
expense
経費