Directions: First repeat after your tutor and then practice each role.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、それぞれの役を練習してみましょう。
Directions: First repeat after your tutor and then read aloud by yourself.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。
Directions: First repeat after your tutor and then read aloud again by yourself.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。
Activity 1: Talk about some plans you [your coworkers] are thinking of. Use any of the following phrases and times.
練習1: 下記のフレーズや時間を使って、あなたやあなたの会社の仲間が考えている計画について話しましょう。
Activity 2: Tell your tutor about something you were thinking of. Use the phrase, “I was planning to~.”
練習:I was planning to~という表現を用いると、過去に計画していたことについて話すことが出来ます。この表現を用いてあなたが過去に考えていたこと、計画していたことを講師に話してみましょう。
Ex. I was planning to become a teacher when I was a student, but now I’m working as a sales person.