Level A1 Business English
Lesson 74
Trouble At A Hotel
ホテルでのトラブル

1
PHRASE OF THE DAY
今日のフレーズ

I lost my room key.
鍵をなくしてしまいました。

2
SITUATION
状況

Angela is talking to the front desk.
アンジェラがフロントデスクと話しています。

3
DIALOGUE
ダイアログ

Directions: First repeat after your tutor and then practice each role.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、それぞれの役を練習してみましょう。

Hotel Front Desk
May I help you, ma'am?
Angela
Hi, my name is Angela Green. I am staying in room 309.
Hotel Front Desk
Yes Ms. Green, how can I help you?
Angela
I lost my room key.
フロント:
いかがなさいましたか?

アンジェラ:
私はアンジェラ・グリーンと申します。309号室に泊まっています。

フロント:
はい、グリーン様、何かございましたか?

アンジェラ:
部屋の鍵を失くしてしまいました。

4
VOCABULARY
語い

Directions: First repeat after your tutor and then read aloud by yourself.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。

be staying at
宿泊している
Ms.
~さん(女性一般への敬称)
ma’am
奥様、お嬢様(女性に対する丁寧な呼びかけ)
lost
失くした、loseの過去形

5
LANGUAGE FOCUS
今日のポイント

I lost my room key.
鍵をなくしてしまいました。
Key Phrases For Trouble At A Hotel
ホテルでトラブルがあった時のキーフレーズ

Directions: First repeat after your tutor and then read aloud again by yourself.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。

May I help you, ma'am/ sir?
How can I help you?
Is anyone assisting you?
May I have your name and room number please?
いらっしゃいませ/何かお伺いいたしましょうか?
いかがなさいましたか?

誰かご対応しておりますでしょうか?
お名前とお部屋番号をお聞きしてよろしいでしょうか?

6
ACTIVITY
練習

Activity: Practice the dialogue below with your tutor using the phrases below.
練習:下記のダイアログを先生と一緒に練習しましょう。下のフレーズを使ってみましょう。

A: Good afternoon. May I help you, Sir (Ma'am)?
B: Hi, my name is ___________ staying in room ____.
A: How can I help you?
B: Yes, I _________________________.

HINTS
spill
こぼす
lost
失くす
forget
忘れる
lock
しめる
safety box
金庫
pick up
とる、とりにゆく