Level A1 Business English
Lesson 73
Hotel Room Problems
ホテル 客室での問題に対処する

1
PHRASE OF THE DAY
今日のフレーズ

The internet is not working in my room.
インターネットがつながっていません

2
SITUATION
状況

Cathy is talking to the hotel front desk staff about a problem.
キャシーはホテルのフロントとトラブルについて話しています。

3
DIALOGUE
ダイアログ

Directions: First repeat after your tutor and then practice each role.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、それぞれの役を練習してみましょう。

Hotel Front Desk
Hello, this is the Front Desk. Can I help you?
Cathy
Hi, I am calling from room 309, and the internet is not working in my room.
Hotel Front Desk
I am sorry about the trouble. I will send someone right away to check the connection.
フロント:
もしもし、フロントでございます。ご用件を承ります。

キャシー:
こんにちは、部屋番号309ですが、インターネットがつながらないんです。

ルームサービス:
申し訳ありません。すぐに係の者を部屋に行かせてチェックさせます。

4
VOCABULARY
語い

Directions: First repeat after your tutor and then read aloud by yourself.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。

be calling from-
-から電話している
send
送る(人を手配する)
not working
こわれている
right away
すぐに
sorry about~
~に謝罪する
connection
接続

5
LANGUAGE FOCUS
今日のポイント

The internet is not working in my room.
インターネットがつながっていません。
Key Phrases To Talk About Hotel Room Problems
ホテルの客室に問題があるときのキーフレーズ

Directions: First repeat after your tutor and then read aloud again by yourself.
課題: 先生の後に続いてくり返した後、今度はひとりで発音してみましょう。

What seems to be the problem?
How can I help you?
I will send someone over now.
I am in room 502.
I have a problem with ____.
どんな問題がございますでしょうか?
いかがなさいましたか?
今係の者をお部屋へおくります。
502号室にいます。
~に問題があります。

6
ACTIVITY
練習

Activity: Practice the short dialogue below with your tutor. Use the phrases below to help you.
練習:先生と下記の短いダイアログを練習しましょう。下のフレーズを使ってみましょう。

A: How can I help you?
B: Hi, I am calling from room ____. I have a problem here.
A: What seems to be the problem?
B: Well, _________________________.

HINTS
electric
電気
what seems to be the problem?
問題はなんでしょうか?
kettle
やかん
internet
インターネット
refrigerator
冷蔵庫